Siden 1868 har GYMNASTIK været én af Akademisk Skytteforenings faste aktiviteter. Gymnastiksektionen består for tiden af et motionshold med en bred - dog lidt ældre - aldersmæssig sammensætning.

Holdets instruktør tilstræber, at øvelsesprogrammet hele tiden er i overensstemmelse med de nyeste gymnastikteoretiske principper. Programmet er bredt sammensat med henblik på at vedligeholde og forbedre den fysiske træningstilstand hos såvel ældre som yngre medlemmer.

Konditionen styrkes ved forskellige former for løb, og smidighed og styrke holdes ved lige gennem sving-, vrid-, balance-, stræk- og bøjeøvelser. Hver lektion afsluttes med boldtræning, tillempet lokale- og deltagerforholdene.

Peter Martin Lund
Tlf.: 2370 4853