Skydning

Terrænskydning med langdistance riffel

I Akademisk Skytteforening dyrker vi alle typer skydning med riffel og pistol, indendørs og udendørs.

Vi er medlem af DGI Skydning, Storkøbenhavn samt Københavns Skytte Forbund og Dansk Sportsskytte Forbund under Dansk Skytteunion/DIF.

Kom i gang for nye skytter: tryk på linket "Klik her >>" under overskriften "Kom i gang" i øverste højre hjørne.

Riffelskydning

Cal. .22 riffel (salonriffel) skyder vi i  hver tirsdag kl. 19.00 - 21.30 (kom senest kl. 21.00!). Vi holder ferie ca. 20. december til 2. januar og ca. 20. juni - 20 august

300m og 200m riffel skyder vi på Københavns Skyttecenter, Selinevej 5 på Amager hver lørdag fra medio marts til ultimo oktober kl. 13.00 - 16.00 (kom senest kl. 15.00!)  med 6,5 mm riffel. Vi holder ferie fra ca. 30. juni - 20. august.

50 m salonriffel skyder vi på Københavns Skyttecenter, Selinevej 5 på Amager lørdag formiddag kl. 10.00-12.00 fra april - juni og medio august - ultimo september.

forskellige skydepladser i naturen - ofte militære øvelsesterræner - skyder vi terrænskydning på mål fra 50 m til 670 m, med skydetider fra 30 til 55 sekunder for 6 skud.

Pistolskydning

I DGI Byen skyder vi hver tirsdag kl. 19.00 - 21.30 (kom senest kl. 21.00!) med salonpistol på 15 m.

På Københavns Skyttecenter, Selinevej 5 på Amager skyder erfarne skytter hver lørdag kl. 09.00 - 10.00 med 9mm grovpistol på afstande på 12,5m.

Fra kl. 10.00 - 11.00 skyder vi den 1., 3., og 5. lørdag fra medio marts - ultimo oktober cal. 22 pistol og grovpistol på 25m. Der kræves forudgående tilmelding senest onsdagen inden skydningen til pistolskydeinspektøren: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . Hvis der ikke er tilmeldt mindst tre skytter aflyses skydningen!

forskellige skydepladser i naturen - ofte militære øvelsesterræner - skyder vi terrænskydning på mål fra 8 m til 120 m, med skydetider fra 6 til 15 sekunder for 5 skud.

Kontakt:

Finn Scheibye