Terrænskydning med langdistance riffel

I Akademisk Skytteforening dyrker vi alle typer skydning med riffel og pistol, indendørs og udendørs.

Vi er medlem af DGI Skydning, Københavns Skytte Forbund samt Dansk Sportsskytte Forbund under Dansk Skytteunion/DIF.

Kom i gang for nye skytter:
Tilmeld dig vores introduktion her

Riffelskydning

Cal. .22 riffel (salonriffel) skyder vi i hver tirsdag kl. 19.00 - 21.30 (kom senest kl. 21.00!). Vi holder ferie ca. 20. december til 2. januar og ca. 20. juni - 20 august

300m og 200m riffel skyder vi på Københavns Skyttecenter, Selinevej 5 på Amager hver lørdag fra medio marts til ultimo oktober kl. 13.00 - 16.00 (kom senest kl. 15.00!) med 6,5 mm riffel. Vi holder ferie fra ca. 30. juni - 20. august.

50 m salonriffel skyder vi på Københavns Skyttecenter, Selinevej 5 på Amager lørdag formiddag kl. 10.00-12.00 fra april - juni og medio august - ultimo september.

forskellige skydepladser i naturen - ofte militære øvelsesterræner - skyder vi terrænskydning på mål fra 50 m til 670 m, med skydetider fra 30 til 55 sekunder for 6 skud.

Pistolskydning

I DGI Byen skyder vi hver tirsdag kl. 19.00 - 21.30 (kom senest kl. 21.00!) med salonpistol på 15 m.

På Københavns Skyttecenter, Selinevej 5 på Amager skyder erfarne skytter hver lørdag kl. 09.00 - 10.00 med 9mm grovpistol på afstande på 12,5m.

Fra kl. 10.00 - 11.00 skyder vi den 1., 3., og 5. lørdag fra medio marts - ultimo oktober cal. 22 pistol og grovpistol på 25m. Der kræves forudgående tilmelding senest onsdagen inden skydningen til pistolskydeinspektøren: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Hvis der ikke er tilmeldt mindst tre skytter aflyses skydningen!

forskellige skydepladser i naturen - ofte militære øvelsesterræner - skyder vi terrænskydning på mål fra 8 m til 120 m, med skydetider fra 6 til 15 sekunder for 5 skud.

Kontakt:

Finn Scheibye