Træning er normalt en individuel aktivitet.
På denne side finder du oversigt over træningsmuligheder, og værdifulde links hertil.

SKYDETRÆNING

Du kan træne skydning sammen med foreningens skytter på Kalvebod skydeterræn, normalt hver lørdag, idet vi skyder pistol på 25 m. fra 10.00 til 12.00 og biathlongevær på 50 m. fra 12.00 til 15.00. Uden eget våben må du træffe aftale om at mødes derude med en som har. (KONTAKT - Skydning)

AS er medarrangør af et træningsmiljø på Kalve-bod for biathlongevær. På 50-meter banerne er der opstillet biathlonfaldmål. Disse baner kan købes/lejes i lighed med andre baner hos vagten. Ved behov for at låne gevær, er det nødvendigt først at aftale samtræning med andre. Der arbejdes på at skabe et lignende træningsmiljø på Hanebjerg skydecenter ved Hillerød.

FELTSPORTSTRÆNING

Du kan træne orienteringsløb, samt visse af feltsportens discipliner med undtagelse af pistolskydning, sammen med Forsvarets Feltsportskursus. Kursus har normalt udrykninger hver tirsdag aften i forårs- og efterårssæsonen. Kursus hjemmeside findes her:

FELTSPORTSKURSUS - KØBENHAVN

Under ”københavnskredsen” kan du finde detaljer om udrykningerne. Med en militær baggrund, kan du deltage direkte. Er du civil, må du med som gæst. Kontakt i så fald venligst først Carsten Sveding. (KONTAKT - Feltsport)

ORIENTERINGSTRÆNING

Du kan træne orienteringsløb ved enten at løbe træningsløb eller deltage i egentlige oriente-ringskonkurrencer.

Orienteringskonkurrencer løbes under DOF. Oversigt over løbene, som spænder fra større internationale mesterskaber til små lokale konkurrencer, findes her:

DANSK ORIENTERINGS-FORBUND

Der kræves normalt tilmelding, men mange konkurrencer har også åbne baner, som kan købes på stedet.

Træningsløbene styres af DOF Østkreds. Oversigt over løbene findes her:

DOF - ØSTKREDSEN - KARUSSEL

Mød blot op på startstedet i det angivne tidsrum og køb et kort. Prisen er 25 kr.

Endelig er der god mulighed for individuelle træningsløb efter fast udlagte baner eller faste poster. På

DANSK ORIENTERINGS-FORBUND

Orienteringsklubberne udlægger faste poster som kan anvendes til træning. De kan ses her

I 2012 blev projektet Find vej i Danmark etableret af Dansk Orienteringsforbund. Det er gratis tilbud om en anderledes tur i skoven, parken eller byen. Se mere på www.findveji.dk